Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Let the world see what you have got

Av Hanny - 12 januari 2012 21:38

Sen jag i morse bestämde mig för att från och med nu vara tusen gånger starkare, har jag bara mått bra. Jag har i allmänhet mått grymt bra senaste åren, men senaste dagarna har jag känt mig lite låg, som min kära far skulle säga. Men denna dag har varit helt fantastisk (älskar ordet fantastiskt, förklarar allt bra). Jag har tillagat min första HELA kyckling! Det var en upplevelse i sig, och efter två timmar i ugn, och när den skulle styckas (skäras/delas/ta ut köttet) kändes det liite som att dissekera en bebis. Men kände mig grymt stolt att jag faktiskt klarade det. Sedan kokade jag vitkål, morötter, ärtor och broccolli och tillsatte kycklingbitarna jag skurit. Därefter hällde jag i en burk kidneybönor, grädde, mjölk och lite redning. Resultatet (som kanske inte låter så gott) blev aaaawesome! Jättegott verkligen, men det berodde nog också på att jag var så fruktansvärt hungrig. Det räckte inte bara till mig, utan blev även fyra små fina lunchpåsar, som jag genast frös in.


 


Jag har även köpt mig ett Friskis & Svettis-kort, och var på mitt första pass idag. Step, min favorit. Det var så sjukt roligt, och jag älskade musiken, rörelserna. Det var självklart jobbigt, eftersom jag inte tränat på ett år, men det var så roligt! Jag kände verkligen att jag kom igång på riktigt idag, och förhoppningsvis hinner jag träna innan tjejerna kommer imån. 


 


Nu ikväll var jag och fikade med Frida, tjejen jag ska hyra (rummet i) lägenheten av. Vi sågs på Johan's Café, känner att det kommer bli mitt nya favoritfik. Där skrev vi kontrakt, och småpratade. Sedan följde jag med till lägenheten för att träffa de två killarna jag ska bo med. De kändes som två sköna, vanliga killar, så det känns också skönt. Frida var verkligen en härlig tjej, och förhoppningsvis kan vi lösa en utgång innan hon flyttar! 


Imån kommer som sagt mina älsklingar Sara och Linda. Jag längtar så mycket så jag har storstädat hela lägenheten, haha. Nu är jag helt slut och sitter i soffan, och läser lite om Friskis&Svettis och lyssnar på massa underbara 90-talshits. Känner mig fruktansvärt präktig, men vem bryr sig.


Känner att Jönköping redan har påverkat mig mer än jag tror. Jag känner mig så himla stark.

Här är lite bilder på min skinande rena lägenhet, enjoy! 

Kärlek H


         

 
 
Ingen bild

Moster Inger

12 januari 2012 22:10

Men så gott det ser ut!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanny - 24 januari 2013 13:19

Vaknade knappast på rätt sida. Efter tio minuter med en törn i min dröm, insåg jag att det var en telefon som ringde. Inte min. Larmtelefonen från jobbet, som jag råkat få med mig hem. Sprang till bussen och fick åka nyvaken och lämna den. Somnade på...

Av Hanny - 24 januari 2013 00:20

Äntligen. Äntligen går det mot rätt håll. Denna dagen har jag känt mig bättre, för första gången på över en vecka.    Ja, okej, jag har fortfarande typ ingen ork och sjukt ont i halsen. Men nej, det känns så mycket bättre idag. Gick en promenad, ...

Av Hanny - 22 januari 2013 13:36

HEJ.  Tisdag.  Sjuk. Igen.   Är lite trött på livet för tillfället, eftersom jag hade halsfluss förra veckan, fick penicillin, kände mig myycket bättre, började jobba, och två pass senare BAM. Nu ligger jag här i sängen igen med feber och o...

Av Hanny - 20 januari 2013 13:04

Godmorgon. Eller ja, är den så god? Min morgon känns mest ångestfylld. Eller bakisfylld kanske.  Sjukt rolig kväll igår, först med Elin och sedan vidare med Tove. Och ja, det blev nog lite för mycket att dricka. SÅ, nu har jag utgångsförbud fram ti...

Av Hanny - 18 januari 2013 12:45

Häromdagen fick jag en komplimang som löd "Vilken skönhet du kommer att blomma ut till". Lite gammaldags kanske, men jag blev väldigt glad. När jag senare tänkte på det, så försökte jag förstå innebörden. När kommer man att blomma ut? Har jag inte bl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards