Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Plötsligt händer det!

Av Hanny - 7 april 2012 11:03

Äntligen! Äntligen kan jag sitta upp, äntligen kan jag svälja utan att ögonen tåras. Äntligen kan jag se klart. ÄNTLIGEN är febern (och nästan halsflussen) över. Så fruktansvärt underbart. Jag har levt i ett mänskligt helvete de senaste dagarna, med 40'C feber, och mina halsmandlar har varit som golfbollar, usch. Men idag känns det bättre. Idag ska jag börja leva igen.


Eller? Jag känner redan av mina tecken. Jag känner mig sjuk bara jag tänker på det. Jag ser mig själv, göra samma misstag jag alltid gjort, jag ser att jag går in på den stigen igen. Där jag är trygg, där jag har gått förut, där ingenting kan hända mig. Där är jag oövervinnerlig och stark, precis så jag vill visas utåt.


Jag känner sällan en längtan efter kärlek, från något mer plan än det jag får av vänner och familj. Och jag letade inte. Men på något sätt fann det mig. Kärleken fann mig.


Men jag vill bara rymma nu, för jag är så fruktansvärt rädd. Min kropp ryser när fingrarna vidrör tagenterna och bildar orden jag skriver. "Tänk inte så mycket, kör bara" säger alla. Och ja, jag vill bara kasta mig ut för en helt obekant värld, jag vill det. I en värld där jag kan riskera att bli sårad, bränd och utnyttjad. Men där jag även kan bli älskad - och älska som jag aldrig gjort förut. 


Det är svårt att tolka signaler när kroppen bara säger ifrån, och jag mår fysiskt dåligt. Att inte tänka går inte, när man är en grubblare. Just nu vill jag bara krypa ihop till en liten boll och försvinna tills allt främmande är över. Tills jag är i min trygga bubbla igen. Men kommer jag någonsin kunna hitta kärlek då? Kommer kärleken någonsin kunna nå mig om jag är oförmögen att ta emot den? Och när jag känner att jag vill igen, för första gången på två år, borde jag inte kämpa då? 


Fan. FAN. Fan.

 
 
Ingen bild

Vivviboi

7 april 2012 15:14

Tro på dig själv Hannah och tillåt dig själv att vara lycklig. Ibland måste man våga testa för att se var det leder. Visst att det kan bli ett helvete och man kan bli jävligt sårad. Men å andra sidan så kan du finna lyckan och allt blir jättebra. Våga testa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanny - 24 januari 2013 13:19

Vaknade knappast på rätt sida. Efter tio minuter med en törn i min dröm, insåg jag att det var en telefon som ringde. Inte min. Larmtelefonen från jobbet, som jag råkat få med mig hem. Sprang till bussen och fick åka nyvaken och lämna den. Somnade på...

Av Hanny - 24 januari 2013 00:20

Äntligen. Äntligen går det mot rätt håll. Denna dagen har jag känt mig bättre, för första gången på över en vecka.    Ja, okej, jag har fortfarande typ ingen ork och sjukt ont i halsen. Men nej, det känns så mycket bättre idag. Gick en promenad, ...

Av Hanny - 22 januari 2013 13:36

HEJ.  Tisdag.  Sjuk. Igen.   Är lite trött på livet för tillfället, eftersom jag hade halsfluss förra veckan, fick penicillin, kände mig myycket bättre, började jobba, och två pass senare BAM. Nu ligger jag här i sängen igen med feber och o...

Av Hanny - 20 januari 2013 13:04

Godmorgon. Eller ja, är den så god? Min morgon känns mest ångestfylld. Eller bakisfylld kanske.  Sjukt rolig kväll igår, först med Elin och sedan vidare med Tove. Och ja, det blev nog lite för mycket att dricka. SÅ, nu har jag utgångsförbud fram ti...

Av Hanny - 18 januari 2013 12:45

Häromdagen fick jag en komplimang som löd "Vilken skönhet du kommer att blomma ut till". Lite gammaldags kanske, men jag blev väldigt glad. När jag senare tänkte på det, så försökte jag förstå innebörden. När kommer man att blomma ut? Har jag inte bl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards