Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Hanny - 29 januari 2012 20:06

Underbar helg med min älskade Tove.


Fredagskvällen var lugn med god mat, och mycket catch up, då vi inte har setts på över en månad.


På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt och bakade scones och gjorde smoothies. Underbar frukost. Sedan promenerade vi till lördagsmarknaden där vi köpte lite karameller, och bara strosade runt. Sedan gick vi till Johan's Cafe, där vi fikade lite. När vi kom hem igen, så gjorde vi världens godaste skagenbaguetter. Jag hade rätt ont i magen ett tag, men när det blev bättre, så fixade vi oss och åkte in till stan. Ännu en lördagskväll som spenderades på Slivers blinkande dansgolv. Hur underbar Tove ändå är och hur kul vi har tillsammans, så är utelivet här inte kul! Jag gillar Akademin, för där är alla studenter som inte alla är från Jönköping. Det "vanliga" utelivet är bara... annorlunda. Det känns som man kommer utefrån in i en grupp där alla har sin plats, även om de inte känner varandra, och man är bara inte riktigt "inne". En känsla jag aldrig känt i Göteborg.


Idag har vi bara myst och tittat på film. Känns så himla skönt att vara med Tove, eftersom vi varit nära så himla länge, så vet vi verkligen hur varandra fungerar, och nästan läser varandras tankar. Det är skönt med en vän man helt kan vara sig själv med. Hundra procent.


Nu tittar jag på en dokumentärserie om en skola i England. Det berör mig, och jag vill typ hjälpa och påverka ungdomar som har det jobbigt och mår dåligt. Påverka, göra någonting meningsfullt.


Kärlek

H

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards