Alla inlägg under mars 2012

Av Hanny - 4 mars 2012 16:17






Aloha! Vet ni vad? Jag ska bli hipster! Jag vet knappt vad det är, eller hur man blir det, men det ska jag bli. Okej kanske inte hipsterhipster, men lite carlingshipster. Vill ha en STIL jag känner mig bekväm i, för som jag varit hittills, så har jag noll stil. Alltså verkligen. Typ 90% svarta tunikor, strumpbyxor och boots. Seriöst, det är skamligt. Så, nej nu blir det ändrade tider. Har redan köpt en mössa (från Carlings såklart) ((äkta hipsterstil)) och klippt av ett par fingervantar (really hipster). Heja Hannahs hipstervår!

Av Hanny - 4 mars 2012 13:51

Alltså tjena va! 

Det var nog nästan exakt en månad sen jag bloggade senast, herrejisses. Det har hänt så otroligt mycket, och därför har bloggandet kommit helt av sig. Men jag tycker det är okej. Men nu kör vi igen.


Igår flyttade jag. Flytt tar verkligen alla krafter, både fysiskt och psykiskt. Kändes konstigt att lämna min baby (lägenheten) och det kändes som om jag bott där i årataaal! Även om det bara har varit två månader, så har jag aldrig haft så mycket minnen, glädje och kärlek från ett och samma ställe. Sjukt.


Idag läste jag igenom lite gamla inlägg, och det känns så längesen, fastän det bara var någon månad sedan. Också sjukt.


Jag har kommit till insikt till det, att jag är en sån människa som utvecklas varje dag. För varje dag blir jag en bättre Hannah än igår. Jag lär mig av mina misstag, får bättre självförtroende och ler lite mer. Jag hoppas denna uppåtgående trend aldrig vänder. Heja livet! 


Nu sitter jag här i min nya lägenhet, i mitt fina rum. Mitt rum är min borg i denna lägenheten. Enda rummet i hela lägenheten som jag inte vill förändra, städa, skura och måla om. Köket är helt fruktansvärt, okrydd. Det är ljusblålilamålade skåpsluckor. Laminatgolv. Diskbänken är så låg att jag får ont i ryggen (tycker synd om killarna, ännu värre..). Kylskåpet är ofräscht, frysen är igenfrostad. Som TUR ÄR har jag fått ett eget kylskåp, hallelujah! Jag vågar dock inte ens titta under diskbänken, är rädd att jag hittar en död råtta där, fy. 


Jag vet inte varför jag tog denna lägenheten egentligen. Den är väldigt ofräsch (förutom mitt rum hehe). Men på något sätt kände jag mig bara hemma här direkt. Det äckliga kommer jag vänja mig vid, och till slut kanske inte bry mig (fasa). De jag bor med är två små 23-åriga pojkar, Adam och Stefan. Stefan har jag bara sagt hej till, för han har inte varit hemma i helgen, men Adam är jättefin. Jag kände ändå att jag måste lära känna de jag ändå BOR med, så jag och Adam kollade på Melodifestivalen igår och typ chillade på livet. Det var nice. Synd dock att Melodifestivalen är så sjukt dålig. 


Idag har jag gjort en väldigt (!) vitpepprig potatis- och purjolökssoppa med krutonger och creme fraiche. Det var goottt. Måste dock införskaffa mig i en stavmixer och en kudde. På tal om ingenting. 


NEJ, jag hoppas att de tappra läsare som har följt mig (min mamma +1.........) fortsätter, för här kommer jag skriva om mitt himla fejna jönkaliv! PUSS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards