Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Hanny - 17 januari 2013 23:29

God kväll. Denna dagen har fått mig att inse mycket.

För det första så hatar jag att vara sjuk. På riktigt. När jag var liten älskade jag det, att få vara hemma från skolan, kolla på massa avsnitt av Hem Till Gården, äta glass och bli ompysslad. Idag är det inte lika roligt. Tur är väl det kanske. Fick bekräftat att jag hade halsfluss igår, för fjärde gången på ett år. Så igår sov jag så mycket jag bara kunde och tittade på film.

   Idag har jag absolut inte gjort någonting. Ätit glass. (Den som säger emot kan dö. När man är sjuk är enda botemedlet glass. Och penicillin. Punkt). Laddat ner sjuttioelva filmer och inte sett en enda. Har inte ens haft ork till det. 


Den enda filmen jag orkade mig igenom idag var "The Ugly Truth" med Katherine Heigl och Gerald Butler. Heigl är enligt mig den vackraste skådespelerskan, och Gerald Butler är lätt på min topp 5 av sexigaste skådespelare. Yes please. Hur som helst, det jag insåg när jag såg filmen, eller snarare det jag fick bekräftat när jag såg filmen, var att det finns ingen sådan kärlek. Att filmer och musik bygger upp en icke-existerande bild om hur man är när är kär och förälskad, som INTE finns. Okej, jag kanske inte är rätt människa att uttala mig, eftersom jag aldrig varit kär, men jag tror stenhårt att det inte finns. Självklart finns det kärlek, jag har upplevt det i många former, men så som människor är och beter sig på filmer, finns inte. 


Föresten, så har jag en hipp/dipp-lista (känner mig som en ultrafjollbloggare)! Och detta är då vad som känns så bra /dåligt just nu.


Hippt:

- Looptroop Rockers. Svensk hiphopgrupp med Promoe i spetsen, som rapar på engelska. Har just upptäckt denna exportkälla (ja, kanske sent ute), men de är sjukt tunga. Känner mig ultraswag och cool. 

- Dejta. Enda sedan jag kom hem från mitt lilla äventyr har jag dejtat. Massor. Och har insett hur roligt det faktiskt är. Att göra sig lite extrafin, ta ett glas, promenera i nysnön, flörta och skratta. Det behöver inte vara seriöst, eller leda till något, men det finns fan inget roligare än att gå på dejt. Träffa någon på krogen att gå ut med, internetragga, do what you want! Jag har upptäckt internetdejting, och det är ju fantastiskt skoj! Dessutom går man lite utanför comfort-zonen, vilket vi gör betydligt för lite i detta land. Så tummen upp för dejtande!

- Resa. Okej, resa har alltid varit på allas hipplista genom alla tider, men ÄNDÅ. Vi har just bokat tre veckors roadtrip i LA i sommar, och jag spricker av lycka. Älskar att vara i USA. Dock är jag så sjukt sugen på Skottland, det har vuxit inom mig senaste året. Och en solresa måste jag nästan göra i år. Ja. 


Dippt:

- Långa människor som inte sträcker på sig. Jag är själv en lång människa. Och jag kanske inte alltid sträcker på mig. MEEEN. Jag jobbar på det. Så sträck på er, långisar. Det är snyggt att vara lång, om man bär upp det.

- Förflutet som kommer ikapp. Vissa saker man har i sin ryggsäck vill man ska stanna där. Man vill packa ner det långt ner, bland erfarenheter man kanske inte är så stolt över. Man vill inte packa upp det, någonsin. Man vill INTE att att någon ska komma och packa upp det åt en. Med man menar jag jag. Jag vill inte att någon ska komma och packa upp minnen och förflutet som jag inte vill glömma. När jag blir sårad eller ledsen av någon, bryter jag ihop i en dag eller två, sedan kommer jag igen. Då packar jag ner det längst ner i livets ryggsäck och tittar aldrig tillbaka. Aldrig. Så kom inte tillbaka och riv upp gamla sömmar. För det är igensytt. Punkt.


Så, nu har jag varit tillräckligt överbloggig så det räcker för ett tag. NOTE! Ifall detta inlägg var alldeles för vimsigt och knas, så hänvisar jag till min hjärna som är lite småfebrig och trött. Kan bero på det. I annat fall är det jag som är fucked up. Kanske en kombination av båda. Godnatt.

And remember

Make cupcakes, not war!

H

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards